donderdag 23 augustus 2012

Gezonde update

 
Weer eens een update over de poging gezonder eten/ afvallen/ fitter worden.
Of ik afgevallen ben, weet ik niet. Mijn weegschaal is stuk. Ik moet op de wii gaan om me te wegen, en raar maar dat vergeet ik dus 's morgens. De laatste keer was ik wel weer een 200 gram afgevallen.


 




Het gezonder eten lukt redelijk. 1 Avond heb ik een vreetbui gehad, en stak ik vanalles in mijn mond. Stom natuurlijk, want nadien komt het schuldgevoel. Maar ja, te laat. Zolang ik me dan de dag erna maar goed kan herpakken.

Sporten gaat ook vlot. Elke dag 20 minuten minstens. Soms meer, nooit minder. 1 dag in de week doe ik niets, een rustdagje.

 
Dan heb ik ook nog twee zondes. De eerste is cola light! Ok, ik drink ook mijn water. Maar een dag zonder cola light, ik kan het me niet voorstellen. Echt een verslaving dus!

Tweede zonde is 's avonds chips. Nu neem ik wel al een kommetje, en doe daar een beetje in. Op is op. Vroeger at ik een zak leeg als ik zin had! Dus toch wel een vooruitgang. Stapje per stapje zeker?

 
Wat me wel tegenvalt, ik dacht dat ik ondertussen bakken energie zou hebben, maar dat is dus totaal niet zo. In de helft van de dag zou ik in mijn bedje kunnen kruipen. Toch niet normaal?
Tips voor meer energie zijn dan ook altijd welkom!!


7 opmerkingen:

  1. Vergeet niet dat je nog maar een mega prestatie achter de rug hebt...een bevalling is zoals een marathon lopen...normaal dat je nog af en toe moe bent. Maar geef daar ook niet teveel aan toe. Doorbijten en je zelf niks wijsmaken...kilo per kilo afvallen...dat kan niet altijd even snel want ze kwamen er ook niet bij in 1 dag hé....
    Niet opgeven!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We houden vol! Soms met, soms tegen mijn goesting. :-)

      Verwijderen
  2. goshie zeg, wat sta ik achter met het lezen van jullie logjes. ben de laatste tijd wel actief geweest in blogland, maar dan vooral op mijn andere blog (mijn reisfotoblog) en daar wat fotoblogs bekeken. nu wordt het dus hoog tijd om hier weer eens bij te benen!
    bewondering voor jouw inspanningen hoor! beter niet te snel afvallen, want dan komen de kilo's ook veel te snel terug (jo jo effect). dus langzaam maar zeker is de boodschap, en de energie komt wel terug, daar ben ik zeker van. succes en volhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sta de laatste tijd ook vaak achter met bijlezen. :-) Maar als ik er dan tijd voor heb kan ik er wel echt van genieten.

      Verwijderen
  3. Na een bevalling kan het soms een jaar duren eer je weer je normale gewicht hebt en dat moe zijn is ook héél normaal en zo af en toe de blues hebben is ook normaal.Liever een kort dutje doen dan er tegen te vechten. Spiegel je niet aan die filmsterren die na een maand al hun vroegere lijn terug hebben. Ik vraag me af wat ze daar allemaal voor gedaan hebben. En je inspanningen om geleidelijk je "eetzondes " verminderen is zeker beter dan het bruusk te doen.
    Hoe gaat het met het fruitpapje van de kleine Tess?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een echt succes is het nog niet Magda. Een beetje lukt wel, maar na enkele hapjes wordt ze lastig. Ach, elke dag een hapje meer hopelijk.

      Verwijderen
  4. goed bezig!!! wie weet kan je op mijn blogje nog wat inspiratie opdoen :-)

    BeantwoordenVerwijderen