woensdag 1 augustus 2012

Gezonder leven

Ik start morgen terug een poging om gezonder te eten, bewegen,... Ik ben amper wat zwangerschapskilootjes kwijt na mijn vorige poging.
Naar een diëtiste zie ik voorlopig niet zitten, omdat we zeker voor een tweede kindje willen gaan. Dan wacht ik liever tot daarna.

En alleen om de kilo's gaat het niet. Maar door een beetje slaapgebrek (Tess slaapt wel redelijk, maar het is toch heel wat minder dan vroeger) voel ik me zo moe, futloos, ... En ik ben er zeker van dat een gezonde levensstijl hier ook invloed op heeft.
Voor ik N. leerde kennen woog ik 20 kilo minder dan nu, at ik veel gezonder, snoepte minder en deed ik veel meer aan beweging. Ik heb thuis trouwens een halve fitnesszaal, met toestellen, een wii met sportprogramma's, boeken vol met oefeningen,..
Vroeger keek ik ook veel minder tv, maar nu met twee, oh gezellig. Pakje chips, filmpje,..
En ja, toen werd ik zwanger. Pas op, niet verkeerd begrijpen, ik vind het heerlijk mama te zijn. Maar de kilo's vlogen er precies aan. En die plakken er nu 3 maanden na de bevalling nog aan. Ik had nu echt nog niet verwacht van terug mijn maatje 38/40 te hebben, maar er nog uitzien als zwangere vrouw vind ik nu ook niet super.
Ik vond mijn buikje heerlijk toen ik zwanger was, maar nu mag ie verdwijnen, echt!
En ik ga dit gebruiken als mijn motivatie, mijn diëtiste in blogvorm. Want ik wil er echt iets aan doen! Ik wil terug wat meer energie hebben, wat kilootjes kwijt, want ik merk echt dat mijn conditie nul is.
Ik weeg nu (slik) 86.3kg met een lengte van 1m64. En ja, daar ga ik gewoon iets aan doen. 



2 opmerkingen:

  1. Je moet het nog altijd doen, Ellen...
    Wel een periode voor héérlijke slaatjes, en alle kleurtjes fruit... !
    En misschien motiveert het als je 't ons regelmatig laat weten...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is idd teveel hé...wel normaal dat je bijgekomen bent na de baby enzo...maar je zal jezelf gewoon veel beter voelen met een pak minder kilo's hé...
    Vooruit, uit die zetel en die chips gewoon niet meer kopen!!!
    Kilo per kilo, niet teveel focussen op "dieet" maar gewoon minder eten, gezonder eten en véél bewegen en sporten!
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen