woensdag 8 augustus 2012

Gezonder/afvallen

Een kleine update over het afvallen/ gezonder leven.

Vandaag op de weegschaal 600 gram eraf. Had toch iets meer verwacht, maar hey, beter iets eraf dan iets derbij zekers. Altijd positief blijven!

We hebben dit weekend wel een heerlijke barbecue gehad bij mijn broerke. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Maar het heeft gesmaakt. Ik eet nu sowieso super graag die groentjes, en vind ook wel dat af en toe genieten mag. Dus ik heb niet "op mijn kin" geklopt.



Als je je altijd moet inhouden, dat hou je niet vol denk ik. Natuurlijk moet je niet elke dag zondigen, want dan is het einde ook zoek. Maar genieten met mate mag wel.





Maar wat heb ik dan wel goed gedaan :-) Ik ben terug flink mijn groenten en fruit aan het eten. Eet tussendoor bv kerstomaatjes, worteltjes, komkommer, appel, banaan, nootjes, pitjes. En het leuke is, papa zijn moestuin staat vol. Jammie, extra lekker dus.
Ik probeer elke dag goed af te wisselen in groente en fruit. En ook het middageten wat gezonder maken.
En veel water drinken natuurlijk!



Ik ben ook terug meer aan het sporten. Niet zoveel, ik probeer elke dag een half uurtje. En ik geniet daarvan, dat is tegelijk ook mijn ontspanning. Wat doe ik zoal? Ik ga veel wandelen met ons Tessje, als het goei weer is.


Maar het staat hier ook vol met vanalles, een hometrainer, een roeiapparaat, een step, een platte step, een trilplaat. Ik heb een wii om oefeningen op te doen, ik heb boeken vol met oefeningen. Jaja, in een vorig leven was ik heel sportief hoor!!!


En daar wissel ik ook elke dag in af. Zo blijft het wel leuk, ik heb die afwisseling nodig. De dagen dat ik dan echt minder tijd heb sta ik op de trilplaat. Op korte tijd toch een work out, ideaal!




Ik heb het gevoel dat ik de juiste klik heb gemaakt. Het gaat me voor de moment terug goed af. Het gaat vanzelf.


Het enige minpunt, ik had verwacht dat ik ondertussen bakken extra energie had. Maar helaas.Al heeft dat ook wel met onze kleine meid te maken, die fijn 's nachts begint te brabbelen en bewegen in haar bed. :-)

1 opmerking:

  1. Goed zo!!! Als je 600 gram gehakt ziet liggen is dat een serieuze pak en dat ben je kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen