maandag 26 november 2012

Meringue

Opgepast: verslavende snoepjes, indien op serieus dieet, sla dit zeker over!!
Nu ja, ik ben ook wel een pietsie op dieet, maareuh, dit gaat er altijd wel in. En euh, ik heb me kunnen inhouden. :-)



Nodig voor ongeveer 20 meringues:

4 eiwitten, 110 g suiker, 120 g gezeefde poedersuiker


Verwarm de oven voor op 110°C. Beleg 2 bakplaten met bakpapier.
Klop de eiwitten tot zachte pieken met de mixer. Voeg geleidelijk de suiker toe tot de meringue dik en glanzend is.
Spatel de poedersuiker voorzichtig onder de meringue. Vorm ovale of ronde meringues van het mengsel en leg ze op de bakplaten.
Bak ze anderhalf uur tot ze krokant en droog aanvoelen. Laat ze helemaal afkoelen in de oven.


Zalig lekker vind ik zelf! En zo makkelijk te maken. Smakelijk, en moest je er teveel hebben gemaakt, stuur ik je mijn adres graag door!!


2 opmerkingen: