maandag 17 december 2012

Spoed...

Nu eens even het hele verhaal van ons Tessje.

Donderdag de 6de was ik er al mee naar de dokter geweest. Rsv virus. Aerosollen, meer konden we niet doen. Moest het erger worden, terug bellen.

In het weekend werd het erger, en ons pruts at of dronk niet meer. Zondag naar de dokter van wacht gebeld. Toevallig net onze huisarts. Die zag natuurlijk ook hoeveel verslechterd ze was tegen donderdag.
Ze is zo ook al iets te mager voor haar lengte, dus als ze dan niet meer eet, tja, dan is dat echt teveel.

Er zat ook nog amper leven in, en ze had koorts.
Dus verwijsbrief van de dokter voor opname in het ziekenhuis. En nog de vraag voor bijkomende onderzoeken.

Dus wij zondagavond naar spoed. Waarom ze het spoed noemen is mij een raadsel, want je moet er uren geduld hebben. Terwijl er na ons niemand meer binnen gekomen is.

De spoedarts stuurde ons wel voor foto's van haar longen. Had ze ook nog een bronchitis er bij. Maar bloed trekken deed ze niet, want baby's houden niet zo van prikjes???

Na 4 uur!! werden we terug naar huis gestuurd, zonder een kinderarts te zien. De spoedarts vond dat ze er nog goed genoeg uitzag.

Dus wij de rest van de nacht met een doodziek kind. 's Morgens proberen om bij een kinderarts te raken, wat ook al niet zo evident is.
Onze huisarts heeft zich er ook een mee bemoeid. Die heeft daar haar zeg ook eens gedaan.


Met als resultaat een hele week in het ziekenhuis. En gisteren, voor we vertrokken, zei de kinderarts dat ze er even geen goed oog in had.

Ik snap niet dat ze je met een doodziek kind naar huis laten vertrekken. Is dit alleen hier in Mol, of is dat de normale gang van zaken?

3 opmerkingen:

  1. Ik denk niet dat het bij jullie alleen is. Ik heb ook een nare ervaring met het ziekenhuis die aanvankelijk veel te nonchalant optrad tov mijn man.Het is overal hetzelfde:vele te weinig personeel die dan nog teveel uren moeten kloppen.Ik hoop van ganser harte dat Tessje door jou zorgen vlug zal genezen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goshie zeg, wat erg! hoop dat Tesje er snel bovenop komt!
    volgens mij is de grote boosdoener in de ziekenhuizen het tekort aan personeel en vooral tekort aan spoedartsen! een spoedarts is ook maar een mens en heeft maar 2 armen zoals iedereen, én is 12 uur (tijdens weekdagen) of 24 uur (tijdens weekenddagen) NON-STOP aan 't werk wat heel erg slopend is. ik zeg dit omdat mijn man ook spoedarts is, dus ik weet er 't een en ander van. Ondanks dat er volgens jou na jullie niemand meer binnen is gekomen weet je niet hoeveel mensen er voor joullie al aan de beurt waren. desalniettemin toch een foutje van de dokter vind ik, die een doodziek kind zomaar naar huis laat vertrekken!
    veel sterkte! groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel, bij ons hebben ze hem destijds (1,5 jaar oud) onmiddellijk opgenomen! Omdat hij al 10% van zijn lichaamsgewicht verloren was!

    BeantwoordenVerwijderen