dinsdag 22 oktober 2013

Stretchen

Kuit stretch
Ga op een kleine afstand van de muur staan. Leg je armen gekruist met de handen over elkaar tegen de muur en laat je voorhoofd erop rusten.
Buig je linkerknie en strek je rechterbeen naar achteren. De twee voeten moeten naar voren wijzen.
Beweeg je heupen zachtjes naar voren (je voeten blijven plat op de grond staan) totdat je een lichte weerstand voelt. Tel tot tien en wissel dan van been.


Arm stretch
Hou je linkerelleboog boven je hoofd vast met je rechterhand. laat je linkerhand nu achter je schouder vallen. Trek de linkerarm in de richting van je rug en tel tot twintig. Wissel dan van arm.

Lies stretch
Ga zitten met je voetzolen tegen mekaar. Hou je voeten vast met je handen en trek ze in de richting van je lichaam.
Laat je lichaam zachtjes naar voren leunen tot je niet verder kunt. Tel tot twintig en ontspan.


Bovenbeen/ heup stretch
Ga zitten, stretch je linkerbeen, buig je rechterbeen in de richting van je maag en hou het vast alsof je een baby wiegt. Trek het been naar je toe totdat je een lichte weerstand voelt.
Tel tot twintig en wissel van been.


Rug stretch
Ga zitten met gekruiste enkels en buig je knieën tot tegen je borst. Laat je hoofd op je knieën rusten en rol zachtjes op je ruggengraat naar achteren en terug naar voren.
Herhaal een paar keer.

1 opmerking: