donderdag 14 mei 2015

Sporten is gezond

Enkele kleine oefeningen die makkelijk in je dagelijkse leven te integreren zijn.

- Neem vanaf vandaag steeds de trap en til je benen extra hoog bij iedere tree.

- Ga op de grond liggen en hou je onderrug en handen plat op de grond. Strek allebei je benen de lucht in en kruis om en om in een schaarbeweging je benen over elkaar.
Laat nu tijdens de schaarbeweging je benen langzaam naar beneden zakken. Ook goed voor een buikje.

- yoga oefening: ga in kleermakerszit zitten, met je ogen dicht. Adem heel langzaam uit en laat de inademing vanzelf gaan. Terwijl je uitademt, denk je alleen aan leuke, ontspannend dingen. Ga ermee door totdat al je zorgen, stress en spanning van je af zijn gegleden.

- Neem wat vaker de fiets. Van fietsen krijg je slankere benen en je billen train je ook meteen. Bovendien is het goed voor je conditie en je bloedsomloop.

- Van push ups krijg je ijzersterke borstspieren. Begin met 10 keer. Als je je voeten daarbij omhoog houdt en tegen elkaar aan drukt, train je meteen ook je bilspieren.

- Ga op je rug liggen en hou je hoofd omhoog. Buig je knieën naar je borst met gekruiste enkels en je handen achter je hoofd. Reik met je bovenlichaam naar je knieën en tik met je rechterelleboog je linkerknie aan. Doe het tien keer langzaam en tien keer snel achter elkaar. Bouw langzaam op.

- Ga een middagje naar het zwembad.

- Steun op je ellebogen en knieën. Strek een been naar achteren ter hoogte van je heup. Buig het gestrekte been langzaam en trek je hiel naar je billen. Hou vast en strek weer langzaam. Wissel van been en herhaal dit twintig keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten