donderdag 30 juli 2015

Gelaatsoefeningen

Zoals alle spieren hebben ook je gezichtsspieren baat bij oefeningen. De huid raakt beter doorbloed en wordt strakker. Probeer het maar eens, in het slechtste geval heb je toch goed gelachen!
Doe elke oefening 5 keer.


Oefening 1: keel en hals
Laat uw kin rusten op de bovenkant van uw hand en geef tegendruk, zodat uw arm niet naar beneden zakt. Let er op dat uw schouders ontspannen blijven.


Oefening 2: slapen en voorhoofd
Ga ontspannen zitten en haal een paar keer diep adem.Sluit de ogen en plaats uw wijs- en middelvinger op uw voorhoofd. Maak met uw vingers kleine cirkelbewegingen.
Start bij uw wenkbrauwen en cirkel traag maar met aandacht naar uw slapen. Van uw slapen naar uw jukbeenderen en van daaruit via uw wang naar uw neus en weer terug naar uw voorhoofd.
Probeer tijdens de oefening goed door te ademen.


Oefening 3: het hele gezicht
Deze oefening heeft zowel een verstevigend als een ontspannend effect op alle gezichtsspieren. Adem diep in. Streek als u uitademt uw tong zo krachtig en zo ver mogelijk uit, terwijl u ogen en mond openspert en aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh zegt. Laat uw hele lichaam meewerken als u uitademt: strek ook de armen en vingers.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen