dinsdag 29 maart 2016

Pasta met hesp en kaassaus

Blijft een toppertje, vooral bij mijn kaasverslaafde Tess :-)

 
Ik heb hiervoor volkoren penne gebruikt, maar je kan pasta naar keuze gebruiken. Koken zoals op de verpakking aangegeven staat.
 
Voor de saus:
 
Ik heb eerst een roux gemaakt van boter en vloeiende bloem. Hoeveelheden weet ik niet, gewoon wat op gevoel. Daar water bijgedaan, en laten warm worden.
Als het te dik wordt melk bijdoen tot je een goede sausdikte hebt. Kruiden met een stukje van een bouillonblokje.
Ik heb bij deze saus wat geraspte kaas bijgedaan, en maredsous smeerkaas met hamsmaak. Proeven tot het de gewenste smaak heeft. Eventueel kaas bijvoegen, of kruiden.

Op het laatste nog wat fijngesneden hesp erbij, en je pasta is klaar.


1 opmerking:

  1. Ik denk dat ale kinderen dat graag eten. De kleinzoons eten het ook zo graag.

    BeantwoordenVerwijderen