maandag 11 april 2016

Erwtensoep met korstjes


Nog net, voor de lente echt begint, het recept voor mijn erwtensoep. En zoals wij het zeggen met korstjes.

 
Ik stoofde een ajuin, en wat prei en selder aan in wat olijfolie.

Daarbij deed ik een zakje spliterwten van 500g.

Water bijvoegen tot alles onder staat. Bouillonblokjes bijvoegen, naargelang de hoeveelheid water. Zie op de verpakking.
De soep een tijdje laten sudderen op een laag vuurtje.
Als ze gaar is fijn mixen met een staafmixer.

Dan bakte ik 200g spekblokjes aan. Die smijt ik er ook nog in.

 
 
Als laatste een paar sneden brood in blokjes snijden en aanbakken in een pan.

Je schenkt je een kommetje soep in en doet er wat croutons bij. Genieten!


1 opmerking:

  1. Ik heb de voorbije winter een paar keer erwtensoep gemaakt als de zoon zijn boterhammetjes 's middags kwam eten.Ik bakte ook broodkorstjes. Het was een plezier om hem een paar bordjes te zien eten.

    BeantwoordenVerwijderen