vrijdag 27 mei 2016

Sandwiches


Het makkelijkste sandwich recept ooit. Het recept is voor heel wat sandwiches, je kan het perfect halveren natuurlijk.

Men smijt bij elkaar:
(in mijn kenwood, super handig. En anders wordt het armspieren laten werken helaas.)

1kg witte bloem
200g melk
200g lauw water
100g verse gist
2 eieren
250g boter
20g zout
40g suiker

Alles goed laten mengen. Eeen 10 minuutjes in de kenwood, wat langer als je het met de hand doet.

Dan een uurtje laten rijzen onder een handdoek.

Na het rijzen verdeel je het in porties, en vorm je er sandwiches van. Super handig ben ik daar ook niet in, dus bij mij zijn ze nooit perfect gelijk van vorm.

Leg ze op een bakplaat met bakpapier.

Laat nog zeker een uurtje rijzen.


Strijk de bovenkanten in met een losgeklopte eidooier.
Bak ze dan op 240°C voor 8 minuutjes.

1 opmerking:

  1. pppfff, ik bak graag maar niet sandwiches. Ik hou het bij fruittaart,muffins,cakejes...

    BeantwoordenVerwijderen