dinsdag 10 mei 2016

Voltarwebrood

Ik vind die geur van versgebakken brood in huis zoooooooooooooo heerlijk!

Ik heb de luxe van een kenwood te hebben, dus dan is kneden een eitje!
 
 
Ik bakte een brood en pistolets met dit deeg. Als je graag een brood maakt kan je de hoeveelheden naar keuze aanpassen natuurlijk.


 
1 kg voltarwemeel
40g gist
1/2 liter lauw water
1 koffielepel zout
25g vetstof
 
Ik garneerde met sesamzaadjes, maar dit is eigen keuze.

Ik heb dus het geluk van alles in de kenwood te smijten ( behalve de sesam), en dan 10 minuutjes te laten kneden. Heb je dit niet, dan is het een kwestie van de armspieren te laten werken.

Na het kneden een uurtje laten rijzen onder een handdoek.

Dan de lucht er terug een beetje uitkneden, vormen, in de sesam rollen en in een ingevette broodvorm doen.

Weer een uurtje laten rijzen.

Ik bakte dus ook pistolets, daarbij heb ik wat gegokt hoelang ze in de oven moesten.
Voor een brood van 850g is dit een 40 minuten in een voorverwarmde oven van 220°C.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen